اجرای کفپوش هاردملات را آیا می توان بر روی آسفالت ،موزائیک ،یا کفپوش قدیمی استفاده کرد

اجرای کفپوش هاردملات بر روی آسفالت یا موزائیک به طور مستقیم انجام نمی شود چون حداقل ۱۰ سانتی متر بتن نیاز است.

باید محل اجرای کفپوش هاردملات محکم و تمیز و عاری از هر گونه گردو خاک و مواد نفتی و روغنی می باشد.

اجرای کفپوش هاردملات نیازمنده جایی است که عاری از هر گونه آلودگی باشد به دلیل اینکه بعد از مدتی کفپوش حالت اولیه خود را از دست می دهد و عمر کوتاهی خواهد داشت پس بهتر است قبل از اجرای کفپوش هاردملات مکان آن را کاملا تمیز کنید.

آیا بعد از پایان اجرای هاردملات باید از آن نگهداری کرد؟

بله : سالی یک بار آن را شست و شو داد و برای برش دادن هاردملات حداکثر 12ساعت از زمان اجرای کفپوش هاردملات باید گذشته باشد.

 باید بدانید این برش ها باعث می شود که کفپوش هاردملات در انقباض و انبساط آسیبی نبیند.
هر کفپوشی این را می طلبد که بعد از اجرا از آن  نگهداری شود که کفپوش هاردملات از این قانون مستثنا نیست کفپوش هاردملات هر چه قدر هم محکم باشد در مرور زمان آسیب می بیند پس لازم به ذکر است که این کفپوش هم نیاز به مراقبت دارد.
کفپوش صنعتی هاردملات از بهترين کفپوش هایی است که امروزه از آن در کف سازی ها استفاده می شود.
اجرای کفپوش هاردملات بر روی بسترهای  قدیمی اجرا نمی شود چون هاردملات ملاتی بر روی بتن تازه اجرا می شود پس حتما بتن باید تازه باشد.
کف سازی هاردملات بیشتر در مناطق صنعتی که ترافیک بالایی دارند اجرا می شود دلیل آن هم مقاوم بودن کفپوش هاردملات است و دارای ویژگی های بارز دیگری از جمله ضد سایش بودن هم هست.
اجرای بتن و اجرای هاردملات بسته به شرایط بهره برداری و نوع سازه نیازمند مشخصات خاصی است که برای با دوام ماندن کف باید آنها را مد نظر قرار داد مثلا میزان مقاومت بتن در برابر سایش و همچنین میزان تحمل فشاری در برابر نیروهای وارده بر آن و همچنین بهترین کفپوش برای کف سازی محوطه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955