اجرای کف سازی بتن رنگی در کف پارکینگ و کف سوله ها

اجرای کف سازی بتن رنگی :

مراحل اجرای کف سازی بتن رنگی

1-ابتدا سطح کف سازی را از هر گونه آلودگی پاک می کنیم

2-قالبندی (یک دست کردن سطح به وسیله قالب بندی  )

3-پخش بتن به وسیله دستگاه پمپ

4-اجرای کفسازی بتن به وسیله ماله پروانه‌ای

5-پخش پودر سخت کننده بتن

6-و مرحله‌ی آخر اجرای کف سازی بتن رنگی (بعد از 2 روز برش های انقباضی و انبساطی  )

این کفسازی از ویژگی های بالایی از جمله مقاومت بالا در برابر سایش و طول عمر کفپوش و توانایی تحمل بارهای سنگین را دارد.

بسیاری از کارفرماها و پیمان کاران از این کفپوش استفاده می کنند چون هیچ گونه گردو غباری تولید نمی کند و نسبت به کف سازی های دیگر مقرون به صرفه است کفسازی یکی از مباحث مهم در ساختمان سازی است که باید به طور جدی و تخصصی به آن رسیدگی شود.

مزایای اصلی اجرای  کف سازی بتن رنگی :

*عدم تولید گردو غبار

*مقاوم در برابر تابش نور خورشید

*همزمان با بتن ریزی انجام می شود

*تنوع در طرح ها و رنگ ها

*طول عمر بالای کفپوش که ماندگاری بالایی هم دارد

*سرعت بالایی که این کف سازی دارد

*هزینه پایین اجرای کف سازی

*نسبت به کف سازی های دیگر سرعت اجرای بالایی برخوردار است

*با اضافه کردن مواد اولیه مرغوب باعث بهبود   خاصیت فیزیکی و مکانیکی بتن  می شود

*دوام و کیفیت بالا نسبت به کف سازی های دیگر

*مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی

*غیر قابل نفوذ در برابر اشعه ماورا بنفش

*در تمام شرایط محیطی قابل استفاده است

*مقاومت در برابر سرما 40 درجه و گرما 350 درجه

*در محل های پرتردد قابل استفاده است مثل پارکینگ

*هزینه مناسب نسبت به کیفیت کف سازی

بسیاری از تولید کنند گان پودر بتن رنگی دامنه وسیعی از رنگ ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند همچنین بتن رنگی می تواند ظاهری از یک کفسازی سنگی، آجری و یا سفالی را ارائه دهد بتن رنگی علاوه بر زیبایی نسبت به کفپوش های دیگر، هزینه نگهداری پایان تری هم دارد.

بتن رنگی که امروزه برای کف سازی استفاده می شود از بهترین مواد معدنی کشور می باشد که هم هزینه اقتصادی آن پایین است و هم باعث می شود ارز از کشور خارج نشود.
کف سازی محوطه :

به هر گونه کف سازی یا عملیات ساختمانی گفته می شود که بر روی طبقات و یا سطح زمین انجام می شود باید این را بدانید که کف سازی در حیاط با کف سازی در محوطه فرق می کند که اولین مشخصه مهم کف سازی پایداری و استحکام آن است از دیگر ویژگیهای آن مقاوم در برابر عبور رطوبت است و انتخاب نوع کف سازی هم بستگی به محل و نوع کارکرد آن است و همچنین باید در برابر آتش سوزی و حرارت هم مقاوم باشد.

کف سازی بتن رنگی به لحاظ فیزیکی و مکانیکی از مقاومت بالایی برخوردار است و اغلب در مراکز صنعتی که در ترافیک و بارهای سنگین و در معرض سایش قرار دارد بکار می رود.

اجرای کف سازی بتن رنگی به صورت یک پارچه و با استفاده از رنگ دانه های متنوع اجرا می شود و بتن رنگی تشکیل شده از ترکیب سیمان، آب، سنگدانه های رنگی و مواد افزودنی به دست می آید.

به صورت پاششی بر روی بتن تازه اجرا می شود و این کار همزمان با بتن ریزی انجام می شود که در هر متر مربع 5 کیلو پودر مطابق روش استاندار بین مللی اجرا می شود این کار مقاومت سایش را 2 برابر می کند و در ضمن پودر های بتن رنگی که در کف سازی استفاده می شود در رنگ های قرمز، آبی، سبز، زرد و طوسی موجود می باشد.

بتن رنگی برای مدت زیادی زیبایی اولیه خود را حفظ می کند و بسته به رنگ های متنوع اجرا شده و نوع سطح اجرا ،الزامات بتن متفاوت خواهد بود و این الزامات توسط شرکت های تولید کننده رنگ تعیین می شود.

شرکت اطلس بتن با اجرای بتن ریزی با کادری مجرب و مجهز به دستگاه های روز دنیا و با سابقه بلند مدت، در تمام نقاط کشور با بهترین کیفیت و اسرع وقت و با مدیریت ابراهیم مهدی زاده ارائه به انواع کف سازی از قبیل بتن کف، محوطه، نیروگاهها، پارکینگ ها و طبقات ساختمانی می نماید.

اجرای انواع بتن سخت مانند بتن ساده، بتن رنگی و آرملات، که سطحی سخت و مقاوم و متراکم در برابر نفوذ انواع مواد شیمیایی و روغنی و مقاوم در برابر سایش هم می باشد.

خدمات اصلی شرکت اطلس بتن از قبیل :

*اجرای بتن صاف با ماله پروانه‌ای

*اجرای بتن صاف با سینی زنی

*اجرای بتن با شمشه

*اجرای بتن در سطح های شیب دار

*بنا به نیاز و درخواست کار فرما اجرای بتن با دوربین لیزر هم انجام می شود.

امروزه کف سازی محوطه، سالن های تولید، پارکینگ و انبار ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است در صورتی که کف نامرغوب باشد مشکل گردو خاک و عوارض بعد از آن که مشکلات نظافت و  تردد همیشه دامنگیر مصرف کنندگان خواهد بود.

مشکل اصلی که امروزه در کف سازی وجود دارد عمدتا دلیل آن عدم رعایت اصول مهندسی می باشد که می توان گفت مصرف نامناسب سیمان و استفاده از مصالح نامرغوب و عدم استفاده از افزودنی های بتن و همچنین عدم کیورینگ مناسب و البته بتن ریزی در زمانی که تابش آفتاب و یا باد وجود دارد که همه مشکل تلقی می شود.

هدف از کف سازی بتن در ساختمان ایجاد سطحی است که زیبایی و دوام را برای کاربران ساختمان به ارمغان می آورد.

با توجه به کاربردی که کف و جنس ساختمان دارد شکل کف سازی متفاوت است به طور مثال کف سازی طبقات با کف سازی سرویس بهداشتی و همچنین کف سازی زیر زمین با هم متفاوت است.

کف سازی باید با استفاده از مصالحی صورت بگیرد که تحمل بار وارده بر کف را داشته باشد و همچنین در کفسازی باید از مصالحی استفاده شود که سرخوردگی و لغزش را به حداقل برساند و همچنین نظافت آن به راحتی انجام شود و تا حدودی هم عایق صدا باشد.

کف سازی بتن رنگی بیشتر در پارکینگ ها ، سوله ها، پمپ بنزین و انبار ها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین کف سازی بتن رنگی بیشتر در مکان های سرپوشیده صورت می گیرد چون در فضای باز بعضی از رنگ ها به مرور زمان از بین می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955