اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله با ماله پروانه‌ای چگونه انجام می شود

اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله به این صورت است که ابتدا باید کف را کاملا از سنگ های بزرگ حذف کرد و بعد سطح زمین را صاف کنید و بعد شروع به مگریزی کنید.

اصلی ترین راه برای قبل از بتن ریزی کف پارکینگ، اجرای مگریزی است و زمانی که اجرای مگریزی کف پارکینگ تمام شد نوبت به اجرای آرماتور بندی می رسد.

در اجرای آرماتور بندی هواستان باشد که میلگرد ها زنگ زده و یا پوسیده نباشد تا آسیبی به کف وارد نشود بعد از اجرای آرماتور بندی کف پارکینگ نوبت به مهم ترین کار یعنی اجرای بتن ریزی کف پارکینگ می باشد.

معقوله ی مهم هم در اجرای بتن ریزی کف پارکینگ، دستمزد بتن ریزی است که دستمزد بتن ریزی به چند دلیل تغییر می کند.

که یکی از آنها مساحت پروژه کار می باشد یعنی اگر در بتن ریزی کف پارکینگ مساحت زیاد باشد دستمزد بتن ریزی پایین می آید و بلعکس اگر مساحت پروژه کم باشد در این صورت دستمزد بتن ریزی بالا می رود.

و دومین عامل در تغییر دستمزد بتن ریزی، دوری مسیر پروژه است یعنی اگر پروژه در بندرعباس باشد دستمزد اجرای بتن ریزی بیشتر از زمانی است که پروژه در تهران باشد یعنی بتن ریزی کف پارکینگ در تهران و حومه دستمزد کمتری دارد.

کف سازی و بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در کرج و تهران به صورت تمام وقت پذیرفته می شود و اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای و توسط اکیپ مجهز در سراسر ایران با دوربین لیزری جهت تراز کردن کف و به دست آوردن شیب سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله با ماله پروانه‌ای باعث شده است که بیشتر پیمان کاران از این روش برای بتن ریزی استفاده کنند.

به طوری‌که حتی در اجرای آرملات هم از ماله پروانه‌ای استفاده می کنند اجرای آرملات به دلیل سنگدانه های بزرگ کمی سخت است ولی با ماله پروانه‌ای به راحتی انجام می شود.

شرکت اطلس بتن مشاوره و مجری بتن ریزی کف پارکینگ و کف سازی بتنی و اجرای سوله صنعتی با قیمت مناسب و با کیفیت  در سراسر ایران با تمام شرکت ها شروع به همکاری می کند.

در اجرای بتن ریزی باید این اصل را رعایت کنید که کف سازی باید به نحوه احسن انجام شود زیرا اگر کفسازی درست نباشد باعث ترک خوردن و خوردگی بتن می شود پس لازم به ذکر است قبل از بتن ریزی کف را کاملا بکوبید .

در اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله اگر مراحل بالا رعایت کنید سطحی کاملا مقاوم خواهید داشت پس لازم به ذکر است در اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله  زیر سازی را رعایت کنید.

در اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله دلایل زیادی وجود دارد که باعث ترک خوردن بتن می شود که یکی از آنها برخورد مستقیم آفتاب بعد از اجرای بتن ریزی می باشد.

که برای جلوگیری از ترک خوردن بتن بهتر است گونی نخی را بر روی بتن پهن کرد و روی آن مقداری آب پخش کنیم که باعث جلوگیری از خارج شدن بخار آب موجود در بتن شود.

دلیل دوم که باعث ترک خوردن بتن می شود خشک بودن سطح که قرار است بتن ریزی بر روی آن انجام شود زمانی که بتن ریزی بر روی سطح خشک اجرا شود آب  موجود در بتن به وسیله سطح خشک مکیده می شود و باعث ترک خوردن بتن می شود.

برای جلوگیری از ترک خوردن بتن بهتر است بر روی سطح آب پخش کنیم و بعد اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله انجام شود.

دلیل سوم که باعث ترک خوردن بتن می شود بالا بودن اسلامپ بتن می باشد اسلامپ بتن در اجرای بتن ریزی کف پارکینگ و سوله باید بین 8 تا 13  باشد و نباید به آن آب اضافه شود که باعث بالا رفتن اسلامپ بتن و در نتیجه ترک خوردن بتن می شود.

برای اینکه بتوانیم اسلامپ بتن را بالا ببریم بدون اینکه باعث ترک خوردن بتن شویم بهتر است از فوق روان کننده ها استفاده کنید .

کار فوق روان کننده ها این است که بتن را به مدت 30 دقیقه روان می کند و بعد از نیم ساعت کارایی عکس دارد یعنی باعث پایین آمدن اسلامپ بتن و در نتیجه باعث سفت شدن بتن می شود.

دلیل چهارم که باعث ترک خوردن بتن می شود باد است یعنی زمانی که بتن را پخش می کنید و باد می وزد باعث خشک شدن سطحی بتن و در نتیجه باعث ترک خوردن مویی بتن می شود .

برای جلوگیری از ترک خوردگی بتن در زمان وزش باد بهتر است بتن ریزی برای مدتی کنسل شود تا هوا مسائد شود .

و در نهایت دلیل اصلی ترک خوردن بتن نگهداری نادرست بتن می باشد که برای این کار بهتر است به مدت یک هفته به بتن آب داده شود و روی آن گونی و پلاستیک کشیده می شود.

امروزه یکی از دلیل هایی که باعث  ترک خوردن بتن در اجرای بتن ریزی کف می شود فاسد بودن سیمان در بچینگ است .

و همچنین به تازگی تحقیقات نشان داده است که اگر زمانی که ماسه داخل بچینگ ریخته می شود خاک زیادی داشته باشد باعث ترک خوردن بتن می شود به همین دلیل بهتر است ماسه استفاده شده باید به خوبی شسته شود تا باعث ترک خوردن بتن نشود.

در زمان حمل بتن با میکسر به محل پروژه به چه نکاتی باید توجه کرد:

انتقال بتن با میکسر به محل کار یکی از مراحل اصلی و مهم در اجرای بتن با ماله پروانه‌ای است زیرا این مرحله می تواند میزان کارایی و کیفیت بتن تاثیر بزارد .

در زمان حمل باید این را در نظر گرفت که زمان انتقال بتن بیشتر از 1 ساعت طول نکشد و همچنین طوری میکسر نچرخد که تغیر زیادی در اسلامپ و میزارن یکنواختی بتن رخ دهد.

اجرای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای خیلی راحت تر و با صرفه تر است به طوری که در اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای شما روزانه 500 تا 1000 متر مربع بتن ریزی انجام می دهید .

اجرای بتن ریزی پارکینگ ها و انبار ها از اهمیت خواصی برخوردار است در صورتی که بتن ریزی به طور تخصصی انجام نشود مشکلات زیادی خواهد داشت .

دلایلی که امروزه باعث مشکل در اجرای بتن ریزی می شود رعایت نکردن اصول مهندسی و همچنین استفاده از افراد نا کار آمد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955