پلی پروپیلن و انواع افزودنی های بتن ،الیاف فورتا و انواع روان کننده ها و ویژگی‌های هر کدام

  پلی پروپیلن (الیاف pp )

شرکت اطلس بتن در نظر دارد با به کارگیری الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp)و  بهترین مواد و افزودنی ها در اجرای بتن ریزی و اجرای آرملات  زمینه را برای اجرای بهترین کف سازی ها فراهم نماید.

یکی از این افزودنی های بتن، الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp) می باشد الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) از نظر اقتصادی خیلی به صرفه تر از الیاف دیگر است.

ویژگی اصلی الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) باعث افزایش مقاومت بتن و همچنین ماندگاری بتن می شود.

دلیل اصلی استفاده از الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) در بتن این است  زمانی که شما بتن محوطه را اجرا می کنید در بتن ترک های مویی ایجاد می شود اگر شما از الیاف پلی پروپیلن استفاده کرده باشید درزهای بتن بیشتر نمی شود یعنی مانع از رشد ترک بتن می شود و در نتیجه باعث افزایش مقاومت کششی بتن می شود.

الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) باعث افزایش سفتی بتن و همچنین افزایش مقاومت در برابر ضربه می شود ویژگی اصلی پلی پروپیلن این است که عدم جذب گردو غبار و افزایش مقاومت در برابر سایش و همچنین افزایش مقاومت در برابر فشارهای وارده بر روی بتن و قابل دسرس بودن آن است.

مزیت دیگر  الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) خاصیت یدروفوبیک یا آب گریز بودن آن است یعنی باعث می شود در هنگام اختلاط بتن در میکسر یا مخلوط سیمان ،خیس نمی شود و هیچ میزان آب برای مصرف الیاف pp به میکسر اضافه نمی شود .

الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) کاربرد های فراوانی دارد که می توان در کف سازی های ماشین رو ، جاده ها ،مخزن ها، استخر ها و در ساخت ایرانیت ها و ورق های سیمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) باعث کاهش ترک بتن می شود  مقدار مصرف الیاف پلی پروپیلن با توجه به عملکرد متفاوت است که از 1 کیلو تا 3 کیلو در هر متر مکعب متفاوت است.

یکی دیگر از مواد افزودنی در بتن، الیاف فورتا است که ویژگی بیشتر و بهتر از الیاف پلی پروپیلن (الیاف pp ) دارد.

الیاف فورتا امروزه جایگزین میلگرد و آرماتور بندی شده است و در پارکینگ ها، محوطه سازی، و قطعات پیش ساخته بتنی.و ….مورد استفاده قرار می گیرد الیاف فورتا باعث افزایش دوام و طول عمر بتن می شود .

الیاف فورتا به صورت تابیده و سه بعدی می باشد و باعث مقاومت پذیری بتن می شود.

روش استفاده الیاف فورتا به این صورت است که داخل میکسر یا در بچینگ داخل بتن اضافه می شود و به مدت 5 دقیقه میکس می شود.

مقدار مصرف الیاف فورتا به این صورت است که در هر متر مکعب بتن، 900 گرم تا 1 کیلو اضافه می شود.

زمانی که الیاف فورتا استفاده می شود دیگر نیازی به آرماتور بندی نیست و دیگر هزینه ای برای اجرای آرماتوربندی پرداخت نمی شود و این خود باعث کم شدن هزینه ها می شود.

الیاف فورتا محصول تولید شده آمریکا می باشد و  حالت خوردگی ندارد و در محیط های قلیایی مقاوم است.

زمانی که از  الیاف فورتا استفاده می کنید و نیاز به روان کننده دارید بهتر است ابتدا الیاف فورتا را در میکسر مخلوط کنید و بعد روان کننده را اضافه کنید.

همچنین در صورت حذف آرماتوربندی و استفاده از الیاف فورتا، کار برای بتن ریزی راحت می شود به طوری که جابجایی تراک میکسر به راحتی قابل انجام است .

الیاف فورتا هزینه پایین تری نسبت به مش بندی دارد مش بندی هم زمان بر است و هم دستمزد اجرا دارد و هم هزینه جابه جایی دارد در صورتی که الیاف فورتا از این قضیه مستثنی است.

امروزه الیاف فورتا با برند چینی وارد بازار شده است که کیفیت پایین تری نسبت به نمونه آمریکایی دارد.

در زمان تهیه الیاف فورتا حتما به این نکته توجه داشته باشید که آمریکایی باشد .

و برای تشخیص الیاف آمریکایی، باید این را مد نظر داشت که روی الیاف فورتا USA نوشته شده باشد .

در تهیه و نگهداری الیاف فورتا دقت کنید تا باعث از بین رفتن مقاومت الیاف فورتا نشود برای اطلاع از قیمت الیاف pp با مشاورین ما تماس بگیرید و این خط ۲۴ ساعته در خدمت شماست ۰۹۱۹۸۴۷۳۹۵۵.

شرکت کلینیک بتن ایران یکی از بزرگترین فروشندگان الیاف فورتا در ایران است شرکت کلینیک بتن ایران می تواند تمام نیازهای شما را در زمینه الیاف فراهم کند.

قیمت الیاف فورتا در متر مربع نصف قیمت میلگرد در متر مربع می باشد و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه اضافی برای اجرا‌ ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955