قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای چگونه محاسبه می شود

قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای :

قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای به چندین عامل بستگی دارد که یکی از آنها متراژ پروژه می باشد به این صورت که اگر متراژ کار زیاد باشد قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای کم می شود و بلعکس .

یعنی اگر متراژ کار   کم باشد قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای زیاد می شود و دلیل آن هم این است که در متراژ کم، به دلیل بالا بودن هزینه ها و وجود دستگاه های پیشرفته، پیمانکار مجبور می شود به جای محاسبه متری از محاسبه کنتراتی استفاده کند.

(کنتراتی یعنی این مقدار کار را به این قیمت اجرا می کنم )به همین دلیل متراژ کم باعث بالا رفتن قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای می شود.

دلیل دیگر تعبیر قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای فاصله محل زندگی تا محل کار می باشد .

یعنی زمانی که فاصله کار دور باشد مقداری قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای بالا می رود و دلیل آن هم این است که اسکان نیرو ها و همچنین خرج و مخارج پرسنل هزینه دارد که این هزینه ها از جیب کارفرما خرج می شود و این خود باعث بالا رفتن قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای می شود.

از دلایل دیگر بالا رفتن قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای؛ ضخامت بتن می باشد یعنی هر چه ضخامت بتن زیاد باشد قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای بیشتر می شود.

و همچنین هر چه ضخامت بتن کمتر باشد قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای کمتر می شود  .

و یکی دیگر از دلیل ها تغییر قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای؛ سطح بتن است یعنی سطح صاف باشد یا شیبدار؛ که اگر سطح کار شما تراز باشد قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای کم تر می شود.

و اگر سطح کار شیب دار باشد قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای بیشتر می شود.

مواد و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای بتن ریزی :

برای شروع بتن ریزی باید به مصالح مورد نیاز بتن توجه کرد یعنی سیمان و ماسه باید مورد تایید باشد و همچنین نوع مخلوط بتن در بتن ریزی خیلی مهم است به طوری که مخلوط بتن در دستگاه  بتن یر با مخلوط بتن در دستگاه بچینگ متفاوت است.

شما باید دقت کنید زمانی که بتن را در بتن یر مخلوط می کنید چون هر دفعه یه مقدار مشخص باید ماسه و سیمان و آب ریخته شود که این خود یک معضل است .

و همچنین اگر می خواهید کف کار خود را یک دست کنید باید از بتن یر های زیادی در محل کار استفاده شود و به همین دلیل بهتر است در اجرای بتن ریزی از میکسر استفاده شود.

دستگاه دیگری که در بتن ریزی خیلی مهم است دستگاه ویبراتور است که قبل از شروع بتن ریزی باید از سالم بودن ویبراتور اطمینان حاصل فرمایید.

بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای :

تعریف ماله پروانه‌ای :ماله پروانه‌ای وسیله ای است که به نام ماله برقی ، ماله هل کوپتری و یا ماله موتوری می شناسند که جهت لیسه ای و پرداخت نهایی بتن کاربرد دارد .

و همچنین ماله پروانه‌ای به دو صورت دستی و سر نشین دار وجود دارد و سرنشین دار به صورتی است که اپراتور بر روی آن می نشیند و عملیات پرداخت سطح و کنترل را انجام می دهد و در مکان هایی که سطح کار زیاد است کار برد دارد.

ماله پروانه‌ای سرنشین دار دارای دو ماله پروانه‌ای دستی به هم چسبیده است به طوری که ماله پروانه‌ای دستی در اندازه های مختلف از قبیل 60cm*90cm*120cm وجود دارد و به صورت دستی کنترل می شود به طوری که اپراتور ماله را با کنترل دست کنترل می کند.

مراحل بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای :

برای بتن ریزی کف با ماله پروانه‌ای ابتدا باید سطح کار را کاملا صاف و عاری از هر گونه آلودگی باشد.

و بعد اگر آرماتوربندی داشته باشد باید شیوه بسته شدن آرماتور ها و قطر آن ،تعداد و فاصله آنها را بررسی کنید و همچنین در این مرحله باید به وجود اسپنسر ها هم دقت کنید.

مرحله دیگری که باید دقت کرد تمیز بودن میلگرد ها و بستن قالب ها می باشد .

و بعد نوبت به اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای می رسد در اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای باید تراز و یا شیبدار بودن سطح بتن را در نظر داشت.

با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه بتن ریزی صورت گرفته است می توان به جرات گفت یکی از اصلی ترین مولفه های اجرای بتن، بتن ریزی با ماله پروانه‌ای است.

به دلیل اینکه در اجرای بتن کف پارکینگ ها هزینه زیادی صرف بازسازی و تعمیر می شود پس بهتر است به طور تخصصی انجام شود .

شرکت اطلس بتن با مدیریت مهندس ابراهیم مهدی زاده و تیم کاملا تخصصی در زمینه کفسازی و بتن ریزی با ماله پروانه‌ای پاسخگوی تمام کارهای کفسازی شما همشهریان  می باشد.

دلیل اجرای بتن با ماله پروانه‌ای در پارکینگ ها ایجاد سطحی است که مورد استفاده کارفرماها باشد و همچنین به دست آوردن سطحی هموار و متناسب با نیاز و خواسته مصرف کننده است.

اجرای بتن با ماله پروانه‌ای در حال حاضر یکی از روش های عالی و به روز در بتن ریزی کف می باشد که علاوه بر استفاده در پارکینگ ها در مکان های عمومی و سوله ها هم استفاده می شود.

اجرای بتن با ماله پروانه‌ای در کف سازی ها خیلی کار آمد است به طوری که امروزه کف پمپ بنزین ها هم با ماله پروانه‌ای اجرا می شود.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای جای گزین مناسب برای اجرای سرامیک یا سنگ در کف کارخانه ها می باشد.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای حتی در مناطق گرمسیر مثل عسلویه و اهواز کاربرد دارد و دوام بالایی نسبت به بتن معمولی دارد.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای باعث مقاوم و در حین حال مقرون به صرفه در کف سازی است .

دلیل اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای سریع تر  تمام شدن کار و همچنین تمیز تر  تمام شدن کار می باشد به همین دلیل است که بسیاری از کارفرماها در اجرای بتن ریزی از ماله پروانه‌ای استفاده می کنند.

قیمت اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای تقریبا 2 برابر قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای است که یکی از آن دلایل این است که در اجرای هاردملات باید در دو مرحله انجام شود که مرحله اول پخش کردن بتن و مرحله دوم اجرای هاردملات بر روی بتن پخش شده است .

و همچنین قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای به دو صورت تغییر می کند یک زمانی است که شما محوطه ای زبر می خواهید که به صورت سینی کش (جارو کش،گونی کش) انجام می شود که قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای کم می شود .

ولی مرحله دوم به صورتی است که در داخل سالن یا پارکینگ است و شما به صورت صاف (لیسه ای) می خواهید و چون در این مرحله تعداد دفعاتی که ماله روی بتن زده می شود 2 برابر می شود به همین دلیل قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای بالا می رود.

قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای :

قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای به ضخامت بتن ریزی هم بستگی دارد یعنی اگر ضخامت اجرای بتن زیاد باشد قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای هم بالا می رود و اگر ضخامت اجرای بتن کم باشد قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای پایین می آید.

هدف اصلی اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای ایجاد سطحی صاف و کاملا یک دست است که در اجرای بتن کف به وسیله ماله پروانه‌ای شما به این هدف خواهید رسید.

دلیل دیگر استفاده از ماله پروانه‌ای در اجرای بتن ریزی این است که باعث بالا رفتن مقاومت بتن و همچنین طول عمر سطح را بالا می برد.

برای اجرای هاردملات بهتر است با ماله پروانه‌ای انجام شود اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای خیلی آسان و کارآمد است وقتی هاردملات با ماله پروانه‌ای اجرا می شود باعث بالا رفتن مقاومت فشاری کف می شود و همچنین باعث صافی کفپوش می شود ویژگی اصلی اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای این است که عمر هاردملات را زیاد می کند .

اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای باعث سریع تر شدن کار می شود و همچنین قیمت اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای خیلی کم تر از اجرای هاردملات با ماله دستی است به همین دلیل بیشتر کارفرماها اجرای بتن رنگی با ماله پروانه‌ای را  ترجیح میدهند تا اجرای بتن رنگی با ماله دستی. (همچنین قیمت اجرای بتن رنگی با ماله پروانه‌ای پایین تر از  قیمت اجرای بتن رنگی با ماله دستی است ).

بتن ریزی با ماله پروانه‌ای یکی از آسان ترین و سریع ترین کار در کف سازی است که در کشورهای پیشرفته و صنعتی بتن ریزی با ماله پروانه‌ای انجام می شود دلیل آن هم انجام پروژه ها بدون عیب و نقص می باشد.

بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در مناطق خشک و گرمسیر نیازمند تجربه و تخصص است چون بتن به سرعت در آن مناطق خشک می شود و زمانی برای زدن ماله پروانه‌ای نمی ماند.

قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در مناطق گرمسیر با قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در مناطق مرطوب متفاوت است دلیل آن هم این است که در مناطق گرمسیر بتن ریزی در روز کم انجام می شود چون زمان برای ماله زدن کم است در حالی که در مناطق مرطوب و شمالی کشور،  بتن زمان زیادی نیاز دارد تا ماله پروانه‌ای زده شود به همین دلیل مقدار بتن ریزی کف افزایش پیدا می کند.

مواردی که باید در بتن ریزی با ماله پروانه‌ای رعایت کرد عبارت است از اینکه باید در زمان مشخص ماله پروانه‌ای روشن شود یعنی اگر بتن خیس باشد ماله پروانه‌ای در بتن فرو می رود و اگر بتن خشک شده باشد باید روی آن آب ریخت و بعد ماله پروانه‌ای را روشن کرد که این کار باعث می شود سنگ های بتن بیرون بزند پس بهتر است زمان روشن کردن ماله پروانه‌ای به موقعه باشد.

بتن ریزی با ماله پروانه‌ای باید با افراد ماهر و با تجربه انجام شود و هیچ وقت در بتن ریزی با ماله پروانه‌ای،  دستگاه ماله پروانه‌ای را روشن رها نکنید.

قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای با قیمت بتن رنگی با ماله پروانه‌ای متفاوت است قیمت بتن رنگی با ماله پروانه‌ای بیشتر از قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای است دلیل آن هم این است که اجرای بتن رنگی با یک مرحله بیشتر از اجرای بتن ریزی کف است و همچنین اجرای ماله پروانه‌ای هم در هر دو متفاوت است.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای زمینه را برای کار های بزرگ باز کرده است به طوری که حتی در اتوبان ها در عوارضی ها از آن استفاده می شود.

بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در کشورهای پیشرفته استفاده های فراوانی دارد که یکی از آنها مخزن های تصویه آب است که باید به صورت یک پارچه اجرا شود که این کار فقط با ماله پروانه‌ای امکان پذیر است دلایل استفاده بتن ریزی با ماله پروانه‌ای، کیفیت، صرفه جویی در وقت و همچنین دقت کار بالا می باشد.

دستمزد اجرای بتن با ماله پروانه‌ای در مناطق گرمسیر و جنوبی کشور بیشتر از مناطق مرطوب و شمالی کشور است دلیل پایین بودن دستمزد اجرای بتن با ماله پروانه‌ای در مناطق شمالی این است که بتن دیر تر خشک می شود و در نتیجه مدت زمان زیادی وقت دارید تا ماله پروانه‌ای بزنید و همچنین مقدار می توان مقدار زیادی بتن اجرا کرد.

امروزه برای بتن ریزی طبقات از ماله پروانه‌ای استفاده می شود چون هر سقف باید در یک روز  ریخته شود به همین دلیل اگر متراژ سقف بیشتر از 200 متر مربع باشد نمی توان با دست اجرا شود به همین دلیل شما می توانید با ماله پروانه‌ای تا 1000 متر مربع هم اجرا کنید بتن ریزی با ماله پروانه‌ای هم سرعت کار و هم کیفیت کار را بالا می برد.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در تمام شهرها یک اصل است به طوری که حتی در شهرهای کوچک و دور افتاده در اجرای سقف ها هم از ماله پروانه‌ای اجرا می شود.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه‌ای حتی در زیر سازی جاده ها هم انجام می شود چون نسبت به بتن غلطکی یه دست تر است.

به تازگی قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای افزایش پیدا کرده است دلیل آن هم افزایش قیمت ماله پروانه‌ای است باید این را هم خاطر نشان کنم که قیمت بتن ریزی با ماله پروانه‌ای در متراژ های بالا تغیر چندانی نکرده است.

با افزایش قیمت تجهیزات بتن ریزی،  قیمت اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای تغییر نکرده است دلیل آن هم افزایش پیمانکار های بتن ریزی و کمبود کار می باشد.

کارفرماها باید این را مد نظر قرار بدهند که فقط قیمت پایین انجام دادن کار نباشد بلکه هدف اصولی و درست انجام دادن کار باشد قیمت اجرای هاردملات با ماله پروانه‌ای هنوز 2 برابر قیمت اجرای بتن با ماله پروانه‌ای است.

نحوه ی اجرای هاردملات در مناطق گرم و خشک با مناطق مرطوب و سرد تقریبا یکی است ولی مقدار اجرای ارملات در این مناطق متفاوت است دلیل ان هم تغیر فشار وارد بر سطح است.

اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای در اتوبان ها فرق می کند به دلیل اینکه بتن در زیر کار قرار می گیرد پس نیاز نیست سیقلی شود چون قرار آسفالت رو ان بچسبد پس در این صورت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای به صورت سینی کش (گونی کش یا جارو کش ) صورت می گیرد.

در اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای در زمستان باید چند نکته را رعایت کرد ابتدا حدل امکان در دمای بالا بتن ریزی شود و باید از مواد زود گیر بتن استفاده شود تا بتن زود  خود را بگیرد و برای جلوگیری از یخ زدگی بهتر است از مواد ضد یخ بتن استفاده شود و در فضاهای باز بعد از بتن ریزی با ماله پروانه ای باید روی بتن پلاستیک پهن شود تا سطح بتن یخ نزند.

اجرای بتن سخت در اصفهان رو به افزایش است و در شرکت های بزرگ و پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955