قیمت هر متر مکعب بتن – هزینه هر متر مکعب بتن ریزی

قیمت هر متر مکعب بتن به چندین عامل بستگی دارد که یکی از آنها عیار بتن است یعنی اگر عیار بتن پایین باشد (به صورت بتن مگر ) و یا عیار بتن بالا باشد (به صورت بتن اصلی ) قیمت هر متر مکعب بتن تغيير می کند.

یعنی قیمت بتن با عیار 150 (بتن مگر)با عیار 350 (بتن اصلی ) فرق می کند که دلیل آن هم تفاوت اختلاف سیمان مخلوط شده است.

 

 

 

دلیل دیگر تغییر قیمت هر متر مکعب بتن اندازه سفارش بتن آماده است یعنی اگر شما 8 متر مکعب بتن سفارش دهید با زمانی که 80 متر مکعب سفارش دهید قیمت بتن آماده تغییر می کند.

باید این ها را در نظر داشته باشید که عواملی که در این مقاله گفته می شود فقط برای بتن آماده نیست بلکه برای بتن های ساخت دست هم صدق می کند.

دلیل دیگر  تغییر قیمت هر متر مکعب بتن؛ تفاوت قیمت بتن در نقاط مختلف کشور و همچنین نحوه ی تهیه سیمان به روش آزاد یا دولتی و همچنین مسافت کارخانه بتن (بچینگ ) تا محل کار است.

به تازگی در کارخانه ها برای نشان دادن عیار بتن از رنگ سیمان در بتن آماده استفاده می شود که این روش فقط رنگ بتن را تغيير می دهد و هیچ گونه تغییری در کیفیت بتن و عیار بتن ندارد.

همچنین امروزه کارخانه های بتن روز به روز رو به افزایش هستند و برعکس روز به روز کیفیت بتن رو به کاهش است و دلیل آن این است که پیمانکاران به دنبال سود بیشتر هستند و از عیار بتن می دزدند .

دلیل دیگر آن نبود آزمایشگاه بتن در محل کار است که این خود باعث می شود کارخانه های بتن از عیار بتن کم کنند .

قیمت هر متر مکعب بتن بسته به عیار آن تغيير می کند ولی حتی اگر عیار بتن مشخص باشد باز هم قیمت بتن مشخص نمی شود دلیل آن هم ثابت نبودن سیمان و تغییر قیمت بتن هر کارخانه بتن و همچنین قیمت بتن در هر شهر هم مختلف است.

برای گرفتن استعلام قیمت بتن باید با کارخانه بتن همان شهر صحبت کرد قیمت هر متر مکعب بتن براساس بازار و نوسانات بازار تغيير می کند.

قیمت هر متر مکعب بتن ریزی با ماله پروانه ای چقدر است ؟

قیمت هر متر مکعب بتن ریزی با ماله پروانه ای بستگی به چند عامل دارد که یکی از آنها ضخامت بتن است چون بتن ریزی با ماله پروانه ای متر مربع محاسبه می شود و همچنین بیشتر پیمانکاران کف سازی در اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای در زمان محاسبه از متر مربع محاسبه می شود.

در صورتی بتن ریزی متر مکعب محاسبه می شود که با مصالح اجرا شود چون پیمانکار قیمت هر متر مکعب بتن آماده را می داند و با حساب کردن مقدار بتن مصرفی در هر متر مربع ، می توانن قیمت هر متر مکعب بتن ریزی با ماله پروانه ای را محاسبه کنند .

قیمت هر متر مربع بتن ریزی با ماله پروانه ای بستگی به ضخامت بتن و متراژ پروژه می باشد که باعث تِغیر قیمت هر متر مربع بتن با ماله پروانه ای می باشد .

قیمت بتن آماده به تازگی رو به افزایش است و قیمت بتن آماده تهران نسبت به جاهای دیگر بالاتر است و همچنین به دلیل افزایش قیمت سیمان ، قیمت بتن آماده هم افزایش پیدا می کند.  افزایش روز افزون قیمت بتن آماده باعث شده کارفرماها یا کارها را کنسل کنند یا قبل از شروع کار قرارداد با بچینگ ها قرارداد ببندند تا قیمت بتن آماده طبق حساب و کتابشان باشد.

قیمت هر متر مکعب بتن در سال ۱۴۰۰ رو به افزایش است و قیمت آن خیلی افزایش پیدا کرده است به طوری که بتن با عیار ۴۰۰ به ازای هر  متر مکعب ۷۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرده است و یعنی از سال ۱۳۹۹تا ۱۴۰۰ قیمت هر متر مکعب بتن آماده ۳ برابر شده است قیمت هر متر مکعب بتن رنگی هم افزایش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955