اصول و قوائد بتن ریزی دستی با خلاطه و بتن یر

بتن ریزی دستی همان جور که از نامش پیداست بتن آماده نیست که از کارخانه و بچینگ درست بشه و توسط ماشین میکسر ها به سر پروژه انتقال پیدا کنده بلکه برعکس برای درست کردن بتن دستی و بتن ریزی دستی باید شن و ماسه و سیمان خشک سر پروژه باشد و با همزدن بیل یا خلاطه یا بتن یر یک بتن به دست آوریم و این در صورتی است که یک مقدار کف کار طوری باشد که نیاز به ماشین میکسر نباشد و دوم نزدیک ترین بچینگ بالای یک ساعت باشد در این صورت مجبوریم بتن ریزی دستی انجام شود.

برای اینکه در بتن دستی مقاومت لازم را داشته باشیم باید مقدار سیمان و شن و ماسه به اندازه باشد.

برای شروع کار با بتن دستی بهتر است کف کار را صاف کنیم و حتما مقدار سیمان مخلوط شده در خلاطه باید اندازه باشد تا کف کار یک دست شود و اگر اندازه نباشد کف کار کم سیمان یا پر سیمان شود.

و همچنین در زمان اجرای آرملات از خلاطه استفاده می شود یعنی در زمان اجرای آرملات با ماله پروانه ای حتما باید از خلاطه استفاده شود حتی اگه بتن دستی باشد یا بتن آماده باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آرملات با مشاورین ما تماس حاصل فرمائید و همچنین وزن مخصوص آرملات و قیمت پودر آرملات و اجرای آرملات با ماله پروانه ای در خدمت پیمانکاران می باشیم شرکت اطلس بتن در زمینه کف سازی از ابتدا ، طراحی و اجرا در خدمت شما می باشد.

بتن ریزی کف بیشتر با عیار ۳۵۰ اجرا می شود و بیشتر وقت ها بتن ریزی با ماله پروانه ای صورت می گیرد در زمان اجرای بتن ریز کف با ماله پروانه ای بهتر است بتن آماده باشد در صورت  وجود نداشتن بچینگ در نزدیکی کار ، بهتر است از بتن دستی استفاده شود.

قیمت بتن ریزی دستی تقریبا بیشتر از قیمت بتن ریزی با بتن آماده است چون زمانی که با خلاطه بتن می سازید خیلی زمان می برد تا به اندازه یک میکسر ۸ تنی بتن آماده برسد و پیش رفت کار با بتن آماده بیشتر است به همین دلیل قیمت بتن ریزی دستی بالاست البته در پایان کار قیمت اجرای بتن دستی پایین تر از قیمت اجرای بتن با بتن آماده است.

اجرای بتن سخت بیشتر با ماله برقی  انجام می شود و همچنین در زمان اجرای بتن سخت ، مواد بتن سخت با خلاطه میکس می شود و این در صورتی است که بتن سخت به صورت ملاتی باشد و اگر بتن سخت پاششی باشد دیگر نیازی به خلاطه نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955