اجرای بتن با ماله برقی – اجرای بتن ریزی با ماله برقی

اجرای بتن  با ماله برقی برای مسطح کردن سطح و همچنین برای مقاوم کردن سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر در اجرای کف سازی در پارکینگ ها و انبار ها مورد استفاده قرار می گیرد.  ماله برقی (ماله موتوری ) یکی از وسایلی است که در ساخت و ساز پارکینگ ها و در کف سازی محوطه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در کف سازی بتن در پروژه های بزرگ نیاز به ابزار و ماشین آلات کار آمد است که ماله برقی (ماله موتوری ) یکی از  این ابزار ها می باشد.

ماله پروانه‌ای با سوخت گازوئيل – بنزین و برق کار می کند که نوع بنزینی آن بیشتر مورد توجه کاربران است.

دلایل استفاده از ماله پروانه‌ای چیست :

* صاف کردن بتن به بهترین شکل بعد از بتن ریزی.

* از بین بردن حباب های سطحی و سوراخ های ریز موجود در سطح بتن.

* فشرده کردن سطح بتن.

* از بین بردن لبه هایی که در عملیات شمشه کشی ایجاد شده است.

* افزایش سرعت بتن ریزی در پروژه ها.

* انجام پروژه های بزرگ در مدت زمان کوتاهی.

* افزایش مساحت کار – اجرای بتن ریزی روزنامه 400 تا 1000 متر مربع.

امروزه اجرای بتن با ماله برقی در اقصی نقاط کشور مورد توجه پیمانکاران قرار گرفته است دلیل آن هم سریع تر و زیبا تر انجام شدن کار است.

اجرای بتن با ماله برقی باید طوری انجام شود که دیگر سطح در آینده نیازی به بازسازی یا ترمیم نداشته باشد و قبل از اجرای بتن بهتر است زیر سطح کار بتن مگر اجرا شود.

نام دیگر بتن مگر، بتن نظافت است که در واقع یک بتن ضعیف با عیار 100 تا 150 است قبل از اجرای بتن بهتر است سطح را صاف کنید تا بعد از اجرای بتن،  سطح هیچ گونه نشستی نداشته باشد.

برای اینکه سطح کار شما زیاد عمر کند بهتر است بعد از اجرای بتن تا می توانید به آن آب بدهید تا بتن عمر بیشتری کند و همچنین باعث جلوگیری از ترک خوردگی بتن شود.

به تازگی به دلیل افزایش قیمت مصالح و تجهیزات بتن ریزی و همچنین بالا رفتن قیمت ماله پروانه‌ای ، باعث بالا رفتن قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای شده است ولی در پروژه های بزرگ قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای تغییر چندانی نمی کند و این در صورتی است که اجرای بتن کف با ماله پروانه‌ای در تمام نقاط کشور انجام می شود .

قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه ای در هر فصل متفاوت است و همچنین در مقدار پروژه متغیر است قیمت اجرای بتن کف با ماله پروانه ای در زمان اجرای آرملات متفاوت است .

چون در زمان اجرای آرملات شما باید بتن را در زیر کار بریزید و نیاز نیست که ماله بزنید فقط در زمان اجرای آرملات باید ماله پروانه ای اجرا  کنید.

قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای رو به افزایش است دلیل آن هم افزایش دستمزد نیروهای بتن ریزی و تجهیزات بتن ریزی می باشد. قیمت اجرای بتن ریزی با ماله پروانه ای نسبت به قیمت دستمزد اجرای بتن ریزی با ماله دستی پایین تر است.

عیار بتن در زیر کار آرملات باید حداقل ۳۰۰ باشد تا آرملات بتواند به آن بچسبد و در زمان اجرای آرملات باید حتما همزمان با بتن اجرا شود.

قیمت بتن ریزی کف بستگی به مقدار کار و روش کار دارد مثلا قیمت اجرای بتن با ماله پروانه ای با قیمت اجرای بتن کف با ماله دستی متفاوت است همچنین ضخامت کار هم در قیمت بتن ریزی کف تاثیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955