آرماتوربندی _ قالبندی _ قیمت آرماتوربندی

آرماتوربندی  امروزه یکی از کارهای اصلی در بتن ریزی در ساختمان ها می باشد در اجرای کف سازی یکی از حیاطی ترین کارها آرماتوربندی می باشد و ضخامت ارماتور و فاصله شبکه ها از هم به نوع کاربرد کف و ضخامت بتن ریزی که کف می شود بستگی دارد.

قیمت دستمزد اجرای  آرماتور بندی به چندین عامل بستگی دارد؟

بستگی به وزن مصرفی  میلگرد و بعضی وقت هم قیمت دستمزد اجرای آرماتور بندی به صورت متر مربع محاسبه می شود.

قیمت اجرای آرماتور بندی بستگی به  اجرای بتن ریزی هم دارد به طوری که اگر اجرای بتن ریزی بر عهده کارفرما  باشد هزینه اجرای  آرماتور بندی کف هم کاهش پیدا می کند.

برای اجرای بتن ریزی حتما باید آرماتور بندی با دقت اجرا شود که این یعنی در تهیه سیم آرماتور بندی، میلگرد و همچنین اسپنسر پلاستیکی باید دقت زیادی کرد.

قیمت دستمزد اجرای  آرماتور بندی هم باید با کارفرما  هماهنگ شود تهیه کلیه لوازم از قبیل میلگرد و اسپنسر  بر عهده کارفرما می باشد این در صورتی است که فقط دستمزد با پیمانکار باشد.

پیمانکار باید قبل از ارائه قیمت اجرای آرماتور بندی از محل پروژه بازدید کند و از هر گونه ابهام از صاحب کار استعلام شود.

در اجرای آرماتور بندی حتما باید تمام میلگرد ها با دستگاه مکانیکی بریده شود و همچنین تهیه هر گونه آهن الات ،میلگرد، بتن و دستگاه بتن ریزی بر عهده کارفرما است.

یکی از ویژگی های اصلی اجرای آرماتور بندی در کف استخر این است که باید استحکام بالایی در برابر نفوذ آب و فشار وارده داشته باشد.

قیمت دستمزد آرماتور بندی در کف استخر هم مانند قیمت آرماتور بندی کف پارکینگ و سوله می باشد‌ ولی با مقداری تفاوت .

ویژگی اصلی استفاده از میلگرد برای اجرای آرماتور بندی این است که میلگرد های مصرفی باید عاری از هر گونه آلودگی از قبیل قیر و سیمان سخت و مواد زائد باشد.

و اگر هم عیبی داشته باشد باید قبل از اجرای بتن ریزی برطرف شود باید میلگرد مصرفی تازه و سالم باشد و در صورت امکان در اجرای آرماتور بندی از میلگرد های زنگ زده استفاده نشود.

میلگرد زنگ زده بعد از مرور زمان پوسیده می شود و در نتیجه باعث ترک خوردن بتن و از بین رفتن کف کار می شود.

میلگرد نباید با دستگاه جوش برش داده شود چون باعث می شود که میلگرد در سر کار مقاومت اصلی خود را از دست بدهد پس بهتر است از دستگاه مکانیکی برای برش میلگرد استفاده شود تا طول عمر میلگرد را هم زیاد کند و در صورت استفاده از دستگاه برش بهتر است مقداری که میلگرد خم می خورد را بیشتر کنید.

در زمان نگهداری و حمل و نقل میلگرد آن را طوری باید حفاظت کرد که میلگرد از زنگ زدگی به دور باشد  و در حد امکان در اجرای آرماتوربندی  عاری از هرگونه آلودگی باشد.

شرکت اطلس بتن در زمینه اجرای آرماتوربندی کف سوله و کف پارکینگ تخصص کامل دارد و همچنین اجرای سوله از صفر تا صد با مصالح هم انجام  میدهد.

آرماتور بندی در حقیقت برای جلوگیری از ترک بتن و تحمل فشار وارده بر سطح در بتن ریزی ها اجرا می شود و همچنین آرماتوربندی یکی از حساس ترین و مهم ترین قسمت های ساختمانی است.

چند نکته اصلی در مورد میلگردهای  استفاده شده در آرماتوربندی:

* تا حد امکان از ارماتورهای زنگ زده و آغشته به روغن استفاده نشود.

* استفاده از فاصله مناسب برای خاموت ها که حداقل ۲۰ سانتی متر است و حتما باید با سیم آرماتوربندی محکم شود.

* سعی کنید برای خم کردن میلگرد از قیچی مخصوص استفاده شود .

* حداقل فاصله بین و میلگرد باید ۵ سانتی متر باشد.

اطلس بتن در اجرای فونداسیون سوله و فونداسیون کارخانه ها آماده هم کاری با تمام پیمانکارها و کارفرماها می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09198473955